Pagina's

woensdag 7 januari 2015

Kerstmis met papieren ideetjes

Voor Kerst maakte ik een aantal spulletjes zelf, maar natuurlijk vergat ik er ook eentje te fotograferen.
Ik kocht een hele tijd geleden bij Huisje Creatief drie blanco kartonnen doosjes, een houten theedoos en een houten zakdoekdoos. Vervolgens ging ik aan de slag met decopatch lijm en een stapel vrolijke papiertjes.

Eén van de doosjes ging naar mijn schoonmama die een abonnement op Ottobre cadeau kreeg. We dachten het mysterieus te maken met drie tips in een doosje, maar ze kreeg het eerste nummer al in de bus op de dag dat we kerstavond gingen vieren. De link was snel gelegd...



Ik kwam op het idee om twee pakketten te maken voor de schoonzussen: eentje voor 'toekomstige ouders' en eentje voor 'vermoeide ouders'. De theedoos was voor meter Liesbeth, toekomstig ouder en moest bij haar pakket gevoegd worden, ware het niet dat ze ook nog een verjaardag te vieren had. De zakdoekdoos was voor de vermoeide ouders, assorti met de kleuren in hun toekomstige woonkamer.




Het pakket werd vervolledigd met een paar spullen van uitgeverij Snor. Een Kinderbingo en het boek Echte vaders, hoe word je Pater Familias.

Echte Vaders                                                                          


Voor mijn zus een vilten slinger waar ze al op "aasde" toen ik ze op een marktje verkocht.


Ons menu voor Kerst: wat rondjes uit stevig papier geknipt en met een splitpen samengenomen. De splitpennen had ik nog liggen, vond het met dat hartje helemaal passen bij Kerstmis.


En tot slot Floriens 'nieuwjaarsbrief': een puzzelfoto, een idee dat ik op Pinterest ben tegengekomen.
Men neme houten sticks, plakt er een foto op, schrijft de brief of het versje op de achterzijde en versnijdt de foto. Je stopt het in een zakje waarop je schrijft: 'Love you to bits' (onvertaalbaar, die Engelsen zeggen dat zo schoon) en voilà!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten