Pagina's

vrijdag 19 december 2014

Florien spreekt

Vooral voor mezelf, omdat ik al die babyboeken die ik kreeg vergat in te vullen... Een paar uitspraken van Florien om niet te vergeten.

Bril af! Slapen! Ze dirigeert me in de zetel en duwt vervolgens een half verfrommeld deken op mijn rug.

Voor baby in buik. Ze komt met een half opgegeten komkommertje tegen mijn poep duwen. Voor alle duidelijkheid: er is geen baby, en al helemaal niet op die plaats. Te veel naar Knofje gekeken.

Hondje blaft, Hanne en Amo in auto, auto boem, Nano boos. Florien doet een nachtmerrie uit te doeken voor haar zeer verbaasde ouders. Ze was toen 20 maanden.

Handje geven? Gaat het? Ze ziet hoe papa de woonkamer oversteekt en wil een handje toesteken. Smelt²

Mag 'k es iets vragen? Ze trekt onthaalmoeder Sandra aan de mouw, wanneer die 'Ja' antwoordt, schiet ze giechelend weg.

Slapen! Ze dirigeert Kwinten de grond op, in een ongemakkelijke houding, op een kussentje. Gaat vervolgens naast hem liggen en stelt: Ik ben ook heel moe. 

En tot slot nog wat tussenwerpsels die ze wel eens gebruikt: Ma mensen toch, Alleee mannekes! Godverdekke (ja, echt).

Conclusie: best een bazig madammeken. Maar ze zegt ook wel eens: Dat is heel lekker, als ik gekookt heb. Daar kan ik mee leven.

Hieronder één van de zeldzame momenten dat ze niet duidelijk kon maken wat ze wilde (het magneetje moest in haar zak). Die blik :)




2 opmerkingen:

  1. Zoooo schattig! Dat zijn er inderdaad echt om bij te houden. En die handje geven om over te steken is geweldig!!

    BeantwoordenVerwijderen