Pagina's

zondag 23 november 2014

Gezonde inspiratie 4: The green kitchen

Het vierde kookboek in deze reeks, en meteen ook het laatste, want anders kan ik bezig blijven...

The Green Kitchen!



Een boek geschreven door een jong Deens koppel met een kindje van Floriens leeftijd (ongeveer). Voor mij een win-win, want ik hou van Scandinavië (en die cultuur schemert zeker tussen de letters van het boek door) en ik heb een kind :) Een groot pluspunt is dat ze hun recepten af en toe aanpassen aan jonge kinderen of hier en daar tips geven.
Als ik het boek zou moeten categoriseren tussen 'extreem gezond' (zie: Easy peasy) en 'gewoon gezond, zonder belerend te zijn' (zie La cucina verde), dan zet ik het eerder aan de kant van Easy peasy, dus toch wel extreem gezond. Het grote verschil met dat boek is dat het helemaal niet belerend overkomt, dat maakt het een zeer aangenaam boek om te lezen. Zoals het een 'gezond boek' betaamt, staat er een overzicht in van basistechnieken en vooral ook een lijstje van wat er vooral in je voorraadkast moet zitten. Dan belanden we toch even in het segment voor gezondheidsfreaks, maar goed.
Ik maakte eerder al hun Bananenpannenkoekjes met blauwe bessen, maar ook de Bramen met knapperige havervlokken lijken me fantastisch... en natuurlijk nog zo veel meer.
Ondertussen verscheen in Groot-Brittanië ook Green kitchen travels, dus is het uitkijken naar een Nederlandse vertaling.
Neem ook eens een kijkje op hun fantastische blog!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten