Pagina's

zondag 5 oktober 2014

Basics Challenge 1: de t-shirt met enveloppehals

Et voilà, mijn tweede maaksel sinds de uitdaging die ik met mezelf aanging. Zie in de vorige blogpost als je meer wil weten over de Basics Challenge.


Ik maakte deze t-shirt op een cursus voor tricottechnieken bij Lanalotta in Leuven. Toen ik in mijn kast op zoek ging naar mogelijke stofjes, schrok ik van de hoeveelheid ongebruikt tricot. Nooit gedurfd!

Na de cursus kocht ik meteen een stretch-tweelingnaald en wat elastische biais. Nu hopen dat mijn naaimachine tricot even leuk vindt als ikzelf.

Stofje: markt in Maastricht
Patroon: Ottobre 3/2011
Ik maakte een 98, maar zal het patroontje nog versmallen, Florien heeft smalle schouders, maar is wel vrij lang. De lengte was prima.

Neem ook eens een kijkje op de website van Lanalotta, ongelooflijk lieve mensen daar!

1 opmerking:

  1. Het staat haar goed! Nu nog de rest van de tricot verwerken, we kijken al uit naar het resultaat ;-)

    BeantwoordenVerwijderen