Pagina's

dinsdag 25 maart 2014

Topboeken februari

Februari zat vol met leuke verrassingen...

In februari verscheen er een nieuw boek uit de Magnus serie van Lannoo, namelijk Magnus en de kakado.
Persoonlijk ben ik (nog) meer fan van dit tweede exemplaar, misschien omdat het onderwerp een stuk stouter en de uitwerking ook gedurfder is dan de eerste Magnus.
Maar daarover binnenkort meer in mijn recensie op pluizer.be.
Goed gedaan Kim en Sebastiaan!
(willen jullie nu mijn boek signeren?)

Ik kreeg nog een vervolg in mijn handen geduwd, namelijk dat op het eerste Boomhut boek, origineel uit Australië. Het eerste boek heeft heel wat kleine lezertjes blij gemaakt en dat zal dus met het tweede boek ook niet mankeren, zeker niet nu er 13 verdiepingen bijgemaakt zijn.
De waanzinnige boomhut van 26 verdiepingen

En dan had ook Wendy Stroobant een nieuw boek uit, mijn geluk kon niet op. Ik ben er nog niet helemaal uit wat de literaire waarde betreft, maar die boeken van haar zijn altijd ongemeen spannend, ongelooflijk. Het gebeurt niet vaak dat ik vroeger naar bed ga, net om een bepaald boek verder te kunnen lezen. Maar het gebeurde die week wel. Het gebeurt ook niet vaak dat ik mijn ogen lang genoeg open kan houden om een paar hoofdstukken verder te geraken, maar ook dat geschiedde die week, het was gewoon te spannend. Ik lees ook bewust geen griezelromans, want ik moet dan mijn licht aan laten 's nachts en da's slecht voor mijn imago als 'die milieubewuste'. Maar voor Stroobants maak ik een uitzondering. Historische elementen, nochtans echt niet mijn ding, vormen steeds een rode draad in Stroobants boeken. De laatste die ik las was Engelenmoord, over een gevangenis in de negentiende eeuw, en iets met geesten. Zie de website van Pluizer!
Het concept van haar nieuwste boek, De vloek, daarover lees je meer in mijn recensie, op diezelfde site.

Iets eerder, ik denk begin december, verscheen ook Een sprookje van Blexbolex. Dit verdient toch ook een speciale vermelding, al vergat ik het te recenseren. Dat gaat vaak zo met de beste boeken, die durf ik eigenlijk bijna niet verslagen, omdat ik bang ben ze onrecht aan te doen met mijn eigen woorden. Ik heb het dit keer nog eens geprobeerd.

Een sprookje


Geen opmerkingen:

Een reactie posten