Pagina's

woensdag 23 oktober 2013

Topboeken oktober

Als iedereen slaapt - Komako Sakai


Als iedereen slaapt


"(...) Ontroerend eenvoudig is de tekst, van een zeldzame, fluisterzachte schoonheid zijn de prenten. Het kleurgebruik, het perspectief, alles is duidelijk afgewogen. De prenten doen denken aan het soort wascotechniek (tekenen en wegvegen) die iedereen op school ooit beoefende, maar ze blijken toch een stuk gecompliceerder opgebouwd te zijn. Het is, net als zoveel andere boeken waarvoor Sakai herhaaldelijk in Nederland bejubeld is, een uniek prentenboek: een pareltje van pastel."

Overhoop - Eva Gerlach
 Overhoop
Een echte meester, die Gerlach, vooral wanneer op het einde alle elementen samenkomen blijkt dat we niet met zomaar een auteur te maken hebben. Het enige minpunt: het feit dat Philip Hopman niet voor meer illustraties dan enkel de cover getekend heeft!

Wat is de zee mooi - Emiri Hayashi

Wat is de zee mooi

De Japanners zijn goed bezig zou ik zo zeggen!

2 opmerkingen:

  1. Ik las van Komako Sakai Sneeuw, een prachtig boek! Ik maakte er ook een kijkdoos bij, zo inspirerend was het. Deze kende ik nog niet, bedankt voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Merci voor de tip, die had ik nog niet! Waarvoor Kikker leest al niet goed is he :)

    BeantwoordenVerwijderen