Pagina's

zaterdag 5 oktober 2013

Topboeken augustus en september

Ook in augustus en september lagen er leuke kinderboeken in de rekken!

Een bescheiden greep uit het aanbod:

De snelste zebra van de wereld

De snelste zebra van de wereld

Een grappig boek van cabaretier Youp Van 't Hek. Ik sta altijd wat wantrouwig tegenover bv's die aan het boeken schrijven gaan en dat heb ik even goed bij bn'ers... Maar dat bleek compleet onterecht in dit geval. Het onderwerp lijkt me een commerciële keuze, gezien het thema van de Nederlandse kinderboekenweek sport is (2 tot 13 oktober). Maar goed, dat doet er niet toe als het zo'n leuk boek is!

Atlas 

Atlas

Een atlas? Ja, een atlas, maar geen gewone! Een atlas om je ogen bij uit te kijken, verschrikkelijk prachtig. De voorkant doet de binnenkant geen eer aan, maar  sla hem vooral open, I beg of you!
Echt een aanrader, van 0 tot 99 jaar :)

Ik wil ook!

Ik wil ook!

Eentje van wat langer geleden, maar de recensie liet wat op zich wachten. Misschien omdat ik hem te lang op mijn nachtkastje wilde laten liggen... Een geweldig kinderboek over buffeltje Konosja dat er op een geweldige manier in slaagt om zijn ouders (getroffen door de crisis, zou je kunnen vermoeden) op te vrolijken. Van Bibi Dumon Tak en Annemarie Van Haeringen, een topduo.














Geen opmerkingen:

Een reactie posten