Pagina's

woensdag 16 januari 2013

Worteltjestaart

Ik maakte eigenlijk wortelcake, maar worteltjestaart klinkt beter :)
Het recept komt van Meter 2 en is een zaligheid! Ik paste het een beetje aan: omdat ik geen bakolie had, gebruikte ik 150 gram boter en ik gebruikte gewoon zelfrijzende bloem in plaats van bloem en bakpoeder. Daarnaast deed ik een beetje citroensap en citroenzeste in de frosting. Die kun je trouwens makkelijk gebruiken voor bijvoorbeeld cupcakes en dan gaan combineren met andere smaken. Echt een goed basisrecept, dankjewel Meter 2!

250 gr zelfrijzende bloem, 250 gr suiker, zakje vanillesuiker, zakje bakpoeder, snuifje zout, 1 theelepel kaneel, 1,5 dl bakolie, 4 eieren: 
alles mixen gedurende 3 minuten

400 gr geraspte worteltjes doormixen (ik gebruik een blender om alles gemixed te krijgen)

in een cakevorm bakken gedurende 50à60 minuten op 180 graden

voor de 'cream frosting': 1 doos philadelphia, 50 gr boter, 100 gr poedersuiker, 1 zakje vanillesuiker: goed mengen (ik doe dat in de de keukenrobot, zodat het heel lopend wordt, als het te vast is, kan je melk toevoegen)

Ik ga al niet meer proberen om excuses te formuleren voor het feit dat het weer even geleden is, dat moet maar gewoon ok zijn :)
Geen foto, want de cake was te snel op! Maar we waren nu ook niet zo gulzig; ons bezoek heeft mogen meegenieten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten