Pagina's

dinsdag 8 januari 2013

Schroom

En we klokken af op ... 10 dagen! Excuses genoeg, maar daar ga ik jullie niet mee vervelen.
Ik maakte wél nog een paar 'projectjes van de dag' (geen 10, dat geef ik toe), maar ik had de tijd niet om ze hier te posten. Aangezien vandaag de naaiclub weer start, vind ik nog harder dat ik nog eens wat nieuws moet melden. Kwestie van straks te kunnen zeggen dat ik een blog heb... :)
Edit: de naaiclub startte gisteren, ik wilde dit eerder posten, maar werd weer "gestoord" :) Tijdens de voorstellingsronde werd er ook gezegd of je al dan niet een blog hebt. Iemand merkte toen droog op dat ze daar allemaal geen tijd voor had. Met dit bericht in mijn achterhoofd kon ik dat alleen maar beamen, maar ik geef zeker nog niet op, wacht maar!

Aangezien ik geen 10 projectjes van de dag kan presenteren, was ik eerst van plan om hier wat oudere dingen te posten, maar onder het motto "less is more" ga ik dat toch maar niet doen.

De afgelopen dagen was ik vooral druk met Florien, ze groeit als kool! Ook kregen we zowat elke dag bezoek. (nu ben ik toch bezig met excuses opsommen...)

Maar ik maakte ook hartjeswafels met mijn nieuwe wafelijzer!


Ik flockte twee t-shirtjes


Het concept flocken is absoluut niet meer nieuw in blogland, maar ik merkte gisteren op de naaiclub toch dat nog niet iedereen het heeft uitgeprobeerd. Ik kan het niet genoeg aanraden, saaie t-shirtjes worden in een wip omgetoverd tot originele kledingstukken.

We aten ook al eens lekker deze week, naast die eeuwige diepgevroren maaltijden (ooit vers, voor de bevalling) maakte ik ook eens iets nieuws!
Papa Florien en ik zijn "fans" van het programma Rok en rol op Vitaya. We hadden nog wat dingen in de voorraadkast die op moesten en Karoliens broodje met kip wilde ik graag eens uitproberen.
Tadaa!


Het is een wit broodje (maar natuurlijk heb je daar véél opties) met gebakken kip (afgekoeld, ik gebruikte een restje van de dag ervoor), pickles, honing, gebakken ui in ringetjes en rucola.
Zeer aan te raden, het zoete van de honing met het scherpzure van de pickles, super combinatie!
Zie ook Karoliens blog en de website van Vitaya voor meer recepten en leuke ideeën.

En eigenlijk ben ik vandaag best productief, het is namelijk nog geen 7u 's ochtends en dit blogbericht staat al klaar (alsook de soep en het versgeperst sinaasappelsap (en de luiers zitten in de wasmachine, en de afwas is weggezet,... en eum ik zal jullie niet verder vervelen met huishoudelijkheden)). Hoe kan dat? Florien en haar papa liggen nog zalig te slapen en ik ben gewoon om 5u opgestaan.
Leve de ochtend!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten