Pagina's

zaterdag 29 december 2012

Stempels!

Toen ik aan de doopsuiker van Florien begon, wist ik al gauw niet meer goed wat ik zou maken, zoveel mogelijkheden!
Eén van de dingen die overbleven was uiteindelijk appelconfituur. Het thema was Roodkapje en we zouden voor de volwassenen kleine potjes confituur voorzien. En natuurlijk moesten die potjes mooi verpakt worden. Ik koos voor de kleine potjes van Ava en een mooi rood lintje voor rond het halsje. Daarnaast moest ook nog duidelijk gemaakt worden dat de confituur bij Floriens kaartje hoorden.
Zo besliste ik uiteindelijk om twee soorten stempels te maken: een wolfje en een roodkapje, gebaseerd op de illustraties die ik maakte voor haar kaartje.
Over dat kaartje later meer, maar hier zijn alvast de potjes (met de belofte van een betere foto later):














En voor mijn project van de dag koos ik alweer twee stempels, een bootje (een idee dat ik eerder ergens op internet zag, ik weet niet meer waar) en een envelopje.
Zoals altijd gebruikte ik een gom van de Hema (daar kan je zelfs meerdere stempels uit maken, zo groot), maar blijkbaar hebben ze er ook goede in de Action.
Ik gebruik ook altijd een gutsensetje, een snijmat en een goed breekmes. Ik denk niet dat ik nog moet uitleggen hoe je zo'n stempel maakt, in de blogwereld zijn zo veel goede voorbeelden te vinden.

Op mijn verlanglijstje, stempelgewijs dan, staan nog een wolkje, een vos, een uil, een duif ... als ik zo begin na te denken zal ik nog veel moeten stempelen...
Het enige wat me nog benieuwt is hoe ik ze best afwerk, ik zag al vaak hoe er kleine stukken hout gebruikt worden, maar ik vraag me af hoe je die zo mooi krijgt. Bij deze dus een oproep aan andere bloggers met meer stempelkennis: waar haal ik die blokjes?

1 opmerking:

  1. Leuke geboortestempels! Ik werk de mijne af met houten blokken uit een blokkenset of houten dominoset die ik eens tweedehands gevonden heb.

    BeantwoordenVerwijderen